Funderingar kring ubuntulinux.se

No1Viking no1viking at gmail.com
Fre Sep 23 06:37:26 BST 2005

Hej Anders W mfl.

Jag kan bara konstatera att det finns användarföreningar som har fått rätten
att representera ubuntu i respektive land. Den rätten har givits av unbuntu
på centralare håll (Community Council??).

Kreawit, eller Anders W försöker göra tre saker: Dels försöker man agera som
Ubuntu Sverige, som man INTE har tillstånd att göra, dels agerar man som
företagare och sist men inte minst som en användarförening, som troligtvis
inte följer någon som helst föreningslag rörande medlemsregistrering,
bokföring, årsmöten, styrelse etc.

Anders, det smartaste du gör är att genast ta bort alla hänvisningar och
länkar till din sajt där du kallas/kallar dig Ubuntu Sverige, för varken du
eller Kreawit, är godkända att agera på det sättet, enligt vad jag förstår.
Det finns ett antal personer som har ett uppdrag, av CC, att driva Ubuntu
Sverige och det skall göras på icke kommersiell grund, vilket inte
överensstämmer med det du gör. De gör ett stort arbete med att skapa allt
detta och bör få göra det i lugn och ro.

Javisst, Anders, jag är en "pain in the ass" men rätt ska vara rätt. Mitt
räd till dig är att du renodlar din verksamhet, nischar in dig mot
utbildning/support, som säkert blir en stor verksamhet för dig och du kan
tjäna stora pengar på, och gör det i Kreawits, eller annat företags namn!

Michael Hamberg aka No1Viking