Fler tankar

Christian Bjälevik nafallo at magicalforest.se
Mon Sep 19 23:07:10 BST 2005

mån 2005-09-19 klockan 23:07 +0200 skrev Anders Wallenquist:

> Community == användarförening. Användarföreningen är alla professionella
> användare som amatörer. Men användarföreningen är ingen juridisk person
> utan det är professionella medlemmars företag som skriver avtal med
> kunder, inte användarföreningen. Men för den skull är professionella
> användare lika välkomna i användarföreningen som amatörer. Jag
> utvecklade detta i svaret till Linus.
>
> /Anders

Förresten, för mig och många är community större än användarförening.
Det är snarare insikten om något större. Om själva essensen i "humanity
to others". För mig är man inte med i en förening för att man tillhör en
gemenskap av individer med ett gemensamt mål. Det är som att säga att
alla fotbollsfantaster har en gemensam användarförening för att
försvenska "the football community". Eller varför inte the computer
community med sina microsoft-hatare, OSX-älskare och linuxanvändare som
hatar båda lika mycket ;-)?

Hälsningar,
/Christian
--