Nedgraderingar i Breezy?

Kent Nyberg nyberg.kent at spray.se
Mon Sep 19 12:09:02 BST 2005

mån 2005-09-19 klockan 11:45 +0200 skrev Anders Wallenquist:
> stänker att dist-upgrade-problemen är sådant man filar på just  nu.

> Har också lagt märke till det. Kankse för att (tvinga) lära oss använda
> Nautilus?

Har inte det varit ett problem sedan länge att det ansetts vara
överbefolkat i den "högerklicka på desktop"-menyn?

De tog dessutom bort "Kör program" från system-menyn. Det vill jag
minnas var för att de ansåg att ett riktigt GUI inte ska behöva en dylik
funktion. Samma argument applicerades säkert också på
terminal-funktionen.

Jag är ingen expert på hur människor interagerar med
programvara/datorer, men en liten poäng har de säkert med att det inte
är bra med överbefolkade menyer. Det är ju en sak som de strävat efter i
överallt i Gnome och jag tycker faktiskt om det att Gnome vanligtvis
inte har 4 miljarder funktioner.

För den som saknar termina-funktionen så finns det en plugin att
installera som fixar tillbaks den vad jag vet.

MVH Kent Nyberg.