Hur går det med Ubuntu.dagen?

Anders Wallenquist anders.wallenquist at kreawit.se
Ons Sep 7 21:41:29 BST 2005

ons 2005-09-07 klockan 19:25 +0200 skrev Kent Nyberg:

> Av ren nyfikenhet, vad är skillnaden mellan fri resp licensprogramvara?
> GPL är ju licens-programvara?

Slarvigt utryckt av mig mer korrekt är snarare GPL respektive EULA - men
jag kommer inte tala avtalstext och jag tror inte heller Åsa gör det
heller. Har hört henne tidigare och då var fokus på
licensadministration, nattlig skanning av företagets datorer efter
installerad progamvara och konsekvenser vid företagsförvärv (många
licensavtal går inte att vidaresälja och blir därmed värdelösa i samband
med att ett företag byter organisationsnummer, aktuellt för
Martinsson/Atea för övrigt)

/anders