radioprogram

LP lp at altnet.cjb.net
Tis Nov 15 01:38:19 GMT 2005

On Tue, 15 Nov 2005 01:04:00 +0100
Martin Ericsson <nitram.ericsson at gmail.com> wrote:

> Hej!
> Jag är lite trött på RealPlayer och dess plugin för mozilla men tycker
> om att lyssna på svenska webbradion så jag letar efter ett program som
> kan spela strömmande realaudio eller windows media och dessutom har ett
> trevligt gränssnitt.
>
> Jag testade mplayers mozilla-plugin också och det funkade i och för sig
> okej, men ibland krashar mozilla för mig så jag vill helst ha en
> fristående spelare.
>
> Använder mplayer i en terminal just nu men det är lite
> [...]

Hej.
Om det är sr.se du menar så går det att lyssna på i totem.
Jag gjorde så att jag gick in på http://www.sr.se/support/direktlankar.stm och valde en stream, mest för att prova, och det fungerade.
Jag fick bara deras real audio stream att fungera.

Hoppas det kan vara till lite nytta i alla fall.

LP