spara eller �

Anders Wallenquist pda at kreawit.se
Fre Nov 11 16:41:50 GMT 2005

kent wrote:

> Som svar på frågan:  Ja, det är att betrakta som en bugg om inte
> ikonen för ubuntu-skivan dyker upp på skrivbordet
> när du sätter in skivan.  Nu är det som alltid svårt att veta vad som
> händer för dig när jag inte ser något om vad som faktiskt händer.
> Jag har inget bra svar :(

> MVH Kent.  (som skrev det här i all hast och samtidigt förbannar
> systemet för att det inte finns en möjlighet att hjälpa någon utan att
> börja tala om terminaler. dmesg|grep cdrom,  mount etc. Sådant skulle
> kunna säga mycket, men jag vägrar. Det är inte rätt.)

Min erfarenhet är att varje ny dator jag skaffat har krånglat med de
tomma CD/DVD-skivor jag haft på lager därför att den bränt med för hög
hastighet. Rekommendationen kör på lägre hastighet tills lagret av
skivor matchar kapaciteten på datorns utrustning.

Felsökning utan att göra dmesg | grep cdrom: Menyvalet
Program/Systemverktyg/Loggar och exempelvis message-loggen är en bra början.

/Anders W