spara eller bränna

Einar Schlereth eet.schlereth at telia.com
Tis Nov 8 18:34:17 GMT 2005

Tack Robin,
det där med scannern tycks vara rätt så komplicerad (du läste väl också
vad Kent skrev att jag har bara vanligt modem). Det vågar jag mig kanske
senare på - jag behöver scannern inte så ofta.
När jag installerade Ubuntu så fick jag ju skriva in ett användernamn.
Det blev >einar< plus ett lösenord. Och det måste jag ju alltid skriva
in när jag använder datorn.
Men jag förstår inte alls hur programmet kan säga att jag är inte ägaren
när jag stoppa in en CD (R eller RW 700MB) med mycket resterande utrymme
(det är backups från tidigare datorer). Det är ju retfullt.
Och så vitt jag minns fanns där inga möjligheter och ge direktiv om
rättigheter.
Jag skall titta närmare på det du skriver om CDn.
Tack i alla fall och hej
Einar