The Dapper Drake

John Nilsson john at milsson.nu
Tis Nov 8 09:45:07 GMT 2005

On Mon, 2005-11-07 at 18:31 +0100, Daniel Nylander wrote:
> Nu har nästa version av Ubuntu, 6.04 dykit upp på Launchpad.net.
>
> Jobba på så får vi en komplett svensk översatt Ubuntu-utgåva!!
>
> https://launchpad.net/distros/ubuntu/dapper/+lang/sv
>

> Mvh
> Daniel

Hej hej

Jag har lite problem med översättningarna. Eftersom jag bara kör med
engelska så är jag inte van vid de svenska felmeddelandena som olika
användare skickar till mig då och då.

Kan man söka på launchpad efter svenska meddelanden och få den engelska
orginaltexten?

Finns det någon standard för hur olika nyckelbegrepp skall översättas?
Såg översättningen "rör" för pipe igår, tyckte inte riktigt det passade.
De flesta evenskar har ju annamat e-mail så varför inte försöka
försvenska lite andra nyckelord också?

MVH,
John