problem med evolution och courier imap.

Kent Nyberg nyberg.kent at spray.se
Sön Nov 6 15:21:44 GMT 2005

Jag kör courier imap lokalt på min dator. Jag hämtar mailen från sprays
pop3-server med fetchmail sorterar mailen under ~/Maildir/ med procmail.
Kollar jag med thunderbird så ser jag alla kataloger, så även med
squirrelmail (webmail-klient).  Men konstigt nog så vill inte evolution
samarbeta lika väl.  Evolution kan se alla kataloger och jag kan se
mailen i alla kataloger förutom inbox. Thunderbird fungerar fint och jag
har använt det ett tag men jag känner lite att det är ett egenvärde i
att köra evolution då det använder Gnome och därmed passar inte lite
bättre och snyggare.

Jag ska fylla i en buggrapport senare ikväll men tänkte först passa på
att fråga om någon har en idé om vad problemet kan tänkas vara?  Det
låter lite osannolikt att just evolution skulle hantera imap så pass
dåligt.  Jag har inte ändrat couriers konfiguration något nämnvärt vad
jag minns.

Jag kör Ubuntu 5.10.