USB -Plug and Play?

Robin Sonefors ozamosi at blinkenlights.se
Mon Dec 19 15:15:08 GMT 2005

mån 2005-12-19 klockan 13:46 +0100 skrev Per-Erik Marklund:
> Hej!
>
> Jag har nyligen installerat ubuntu, och gjorde då så att jag lät ett
> usb-minne sitta i vid installationen så att maskinvaran skulle
> "upptäckas" och senare gå att använda.
>
> Nu har jag ytterligare ett usb-minne som jag vill använda. I nuläget
> så "ser" inte ubuntu att jag stoppat i detta  usb-minne. (i windows
> sker detta sker automatiskt, s.k. plug and play.) Hur gör jag då för
> att ubuntu ska "se" minnet?
>
> mvh
>
> Per-Erik

Är båda minnena helt vanliga USB-minnen? Ubuntu ska inte bry sig om
ifall du hade något minne i under installationen, det ska upptäcka
usb-porten ändå. Likaså ska det inte spela någon roll vilket minne du
stoppar i, utan plug n play ska fungera i Ubuntu också.

Jag misstänker alltså att det borde vara något speciellt med något av
minnena.