Skriv om oss!

Fredrik Gustafsson iveqy.mailbox at gmail.com
Sat Dec 17 18:36:01 GMT 2005

Jag trodde att Canonical drev Ubuntu linux med vinst intresse, om dock
på sikt. Har jag fel i detta?

Om jag har rätt låter det rätt absurt att inte vilja att den svenska
ubuntu-föreningen och kan få styras av vinstintressen.

Linux har en svår markad, vi konkurerar mot flera andra OS som är
överlägsa linux. Dock är linux just linux därför att det är bra på det
mesta. Innom linux finns det ett flertal olika företag och
distributioner som marknadsförs. Kort sagt marknaden är hård. Min mening
är att alla svenska ubuntu föreningen _bör_ sammarbeta (om inte till och
med slås ihop) för att främja det _mål_ som vi alla har gemensamt.

/iveqy