SV: Mötesprotokoll

Thore analogi2003 at yahoo.se
Ons Dec 7 20:32:54 GMT 2005

Hej allihop!

 Ber om ursäkt att jag inte kunde närvara, fick veta att jag behövdes på extrajobb som ledsagare åt en dövblind tjej så jag var uppbunden hela dagen igår.

 Funderar lite kring översättandet, vad gäller egentligen? Dapper Drake ska vara översatt och klar  till Mars månad låter kanonfint! Hade mina aningar om att inte alla paket var aktiverade, men ser att de blivit aktiverade nu. Men vad inneber då att inte alla paket ska översättas? Betyder inte detta då att Dapper inte ska översättas och bli klar?

 Mvh Freezeman

 Robin Sonefors <ozamosi at blinkenlights.se> skrev: Protokoll för möte 6/12 -05

Översättning
        Mötet beslutade att Ubuntu Dapper Drake ska vara översatt och
        klart den 22 mars. Då är det nämligen två veckor kvar till
        Ubuntu slutar acceptera fler översättningar, och vi får tid på
        oss att hitta felaktigheter.

Översättarlaget
        Debatt utbröt när översättaransvariga skulle berätta om
        Launchpad. Alla var eniga om att det är dumt att inte alla paket
        är "aktiverade", och att vi inte ska översätta alla de paket som
        är aktiverade. Vad som är lösningen var dock svårare att
        konstatera. Linus Mannervik och Linnéa Björk Timm lovade att
        kolla upp läget till nästa möte.