Hemsidan är inte användarvänlig nog

Patrik Rundberg kaminix at gmail.com
Tors Dec 1 13:19:51 GMT 2005

Just nu så är hemsidan http://ubuntu-se.org/ en sida med wiki-design.
Att ha wiki på sidan är en utmärkt idé, men jag befarar att en
medelsvensson skulle ha svårt att navigera sig på sidan.

Ett förslag på hur man skulle kunna ändra detta är att göra en slags
framsida till sidan där man har länkar till de viktigaste sakerna,
sånna saker som vart man laddar ner, en liten presentation av
operativsystemet osv, och även ha en länk till wikin där man kan hitta
mer uppdaterad information.

Har tyvärr inga kunskaper i webbdesign, så jag kan inte riktigt visa
hur jag menar, men jag hoppas ni förstår på ett ungefär hur jag tänker
iallafall.

Några tankar kring det?