cp6 linuks

Марко Ускоковић turncoat на cp6linux.org
Нед Мај 17 13:46:59 BST 2009

On Sun, May 17, 2009 2:23 pm, Boba wrote:
> Upravo ono sto sam ja hteo da pitam...
>
> Meni ovde lici da neko hoce slobodan softver da iskoristi za licni
> interes,
> koristeci ga kao najbolje lokalizovan OS samim tim bez konkurencije...

Nemojte negativno gledati na stvari. cp6Linux će uvek biti besplatan i
slobodan, baš kao i Ubuntu i Debian, od kog je i Ubuntu potekao, na isti
način na koji je i cp6Linux potekao od Ubuntua. To što težimo da napravimo
sistem sa najboljom podrškom za rad na srpskom jeziku nije u ličnom
interesu, već u interesu zajednice korisnika u Srbiji.

Upravo tako je i rađeno u novoj verziji. U našem
sladištu|riznici|repozitorijumu (izaberite termin koji vam odgovara ;) će
se nalaziti samo prepravljeni paketi, a ostali paketi će se instalirati sa
bilo kog Ubuntu mirora (e ovde nemam izbora za domaći termin, zar ne?),
npr. sa rs.archive.ubuntu.com, što je miror na ETF-u.

Uskoro ću na sajtu cp6Linuxa (i ovde, ako vas interesuje) poslati uputstvo
za instaliranje cp6Linux paketa iz naših repozitorijumima kojima će se
Ubuntu 9.04 pretvoriti u cp6Linux 2009.

Prevod paketa d-i koji je bekend (pozadinski program) za Ubuntu instaler
je prosleđen Debian timu nakon objavljivanja cp6Linuxa 2008 i time je
omogućeno da i Ubuntu instaler dobije podršku na srpski, što je i dobijeno
u Ubuntuu 9.04 (ne sećam se, možda i u 8.10).

U svakom slučaju, ideja je da cp6Linux živi kao proširenje Ubuntua, da se
zasniva na svim kvalitetnim stvarima u Ubuntuu, ali i da poboljšava ono
što Ubuntu može učiniti boljim za rad na srpskom jeziku. Biće nam drago
ako se naše prepravke uključe u zvanični Ubuntu. Ali u cp6Linuxu će biti i
nekih stvari za koje sumnjam da će ući u Ubuntu (npr. prikazivanje snimaka
prozora lokalizovanih programa), tako da će biti razloga za postojanje i
cp6Linuxa kao zasebne distribucije.

Pozdrav,
Marko Uskoković
cp6Linux - Linux za sve Srbe

Више информација о листи слања Ubuntu-rs