Sfaturi in legatura cu un Ubuntu InstallFest

Lucian Adrian Grijincu lucian.grijincu la ubuntu.ro
Vin Feb 4 17:05:03 UTC 2011

2011/2/3 Silviu Bojica <bojicas la gmail.com>:
> Sunt curios, daca in tara s-au tinut astfel de evenimente si care a
> fost raspunsul studentilor. De asemenea as dori sfaturi si idei legate
> de modul de organizare, probleme tehnice la care ne-am putea astepta,
> sau daca aveti o "poveste de success" pe aceasta tema pentru a o urma
> ca model si pentru incurajarea baietilor de aici.

În ROSEdu am avut "Ubuntu Install fest" (acum rebrand-uit ca "Linux
install fest") de câteva ori.

Evenimentul a fost destinat în principal studenților de an I
(bobocilor). Ei au nevoie de Linux pentru temele de casă așa că
cererea e destul de mare :)
Am avut participanți și din alți ani sau din afara facultății care au
auzit de eveniment de pe Ubuntu.ro.

Infrastructură:
- multe prize/prelungitoare disponibile
- CD-uri deja scrise - noi le-am și dat celor care doreau să aibă acasă
- stick-uri USB pentru cei care vin cu netbook-uri
- blank-uri și măcar două calculatoare cu cdwriter
- rețea pentru a testa dacă merge internetul
- dacă puteți să puneți și o rețea wireless ar fi bine ca să vedeți
dacă driverele pe care le au funcționează bine sau dacă trebuie
drivere noi
- dacă la ei acasă au nevoie de configurări de rețea speciale (pppoe,
dsl, whatever) ar fi bine să le arătați cum se face asta
- pentru cei care vor să vină cu unitatea centrală: să aveți
mouse/tastatură/monitor/cabluri

De instalat pe calculatoare:
- flash
- gstreamer-plugin-* (pentru muzică & video)
- verificat dacă empathy merge bine pentru serviciu IM pe care-l
folosesc și instruit despre cum se configurează
- dacă nu: pidgin
- vlc, mplayer?

Arătat cum se instalează/caută programe din software center.

Să fie mulți oameni care să ofere asistență în caz de nevoie. Oameni
care au hardware cât mai diferit e și mai bine: să poți găsi pe cineva
care știe să umble cu drivere proprietare de la nvidia, broadcom, etc.

Să aveți oameni care dual-bootează cu windows. Dacă toți organizatorii
au doar Ubuntu curat pe HDD nu veți ști exact care sunt problemele
care pot apărea când se redimensionează partiții, etc.

--
 .
..: Lucian