Future of Kiwi Linux

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Mar Sep 14 17:28:18 BST 2010

> am raspuns cred ca gandesc prea in viitor
> http://mapopa.blogspot.com/2010/09/creating-new-distro-use-debian-core.html

Acum am cititi si cele 3 blog-posturi la care ai pus link si cum ma asteptam
nu m-au convins deloc. In sumar:
- dezvoltatorii EEBuntu au avut buguri specifice harwareului AsusEE PC. In
loc sa testeze din timp si sa raporteze si sa fixeze buguri in Ubuntu, erau
nemultumiti
ca nu le merge out of the box. Decizia de a trece la Debian nu garanta deloc
ca asta va fi remediat in afara de cazul in care suportul upstream EEEPC e
100%
complet si Ubuntu il strica cu patchurile lor ceea ce ma indoiesc.
-GnewSense de la inceput erau facuti ca distro 100% free. Ubuntu a fost cel
mai simplu de folosit ca baza (ce zic si eu pt Kiwi) dar cand au avut un
proiect cat de cat
viabil au inceput sa treaca la ceva mai free. Si ca Debian suporta MIPSEL.
Asta da motiv ;)

Deci pana acum doua distro relativ nisa care nu au nimic in comun cu
targetul Kiwi.

In final Mint trece la Debian din cate vad eu pentru ca poate. E o
comunitate mare care incearca diverse chestii din placere si de curiozitate,
au remixuri cu Xfce, KDE, etc, 32 si 64 bits.
Ca sa creasca si mai mult au nevoie de mai multa libertate de miscare si
probabil Ubuntu nu ofera asta, sau oricum modifica asa mult Ubuntu ca nu mai
conteaza pe ce bazeaza Mint (asta e cazul din cate am vazut reviewuri Mint).
In acelasi articol zice ca e deschis si la Mint pe Fedora. Deci e un mare
accent pe joaca, geeky stuff, facem ca putem, invatam multe, creem un brand
din ce in ce mai puternic etc, dar nu e un focus pe end-user si simplitate
ceea ce vreau eu cu Kiwi.

Deci nu trece toata lumea pe Debian, doar cei care - ca si Debian de 15 ani
- sunt interesati in primul rand de tehnologie si de principii (ambele
foarte importante si dupa parerea mea) dar nu au in vizor newbie.

asta e parerea mea
Jani