Feedback: Kiwi si Ubuntu-ro

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Joi Mai 7 12:51:57 BST 2009

Salut,
mersi de pareri.

Pentru punctul 1. cred că se poate rezolva relativ ușor consultând
> desktopurile personalizate de către utilizatori si publicate pe forum.
> Se poate crea (cred) o imagine de fond pentru desktop care să fie
> atrăgătoare și să reprezinte într-un fel sau altul Kiwilinux și nu
> Ubuntu în mod direct.

Desi e intr-adevar derutant sa pui kiwi si sa vezi tot ubuntu cand pornesti
are si avantajul ca cei ce vad
sunt familiari deja.
Independent de asta sunt cateva probleme cu artwork nou :
- e foarte mult de lucru - nu inseamna doar un wallpaper verde. E destul
asta pt a fi clar ca nu e ubuntu curat sistemul,
dar strica tot ce au lucrat artistii pentru a face un desktop consistent
vizual (chiar daca nu pe placul tuturor).
cu wallpaper ar trebeui sa fie icon set separat si alte shcimbari subtile in
multe aplicatii, care inseamna o gramada de lucru.
- e greu de decis, artwork e un subiect unde fiecare are o parere. Canonical
a avut probleme mari cu terminarea artworkului
in 2 cicluri de dezvoltare acum 2-3 ani si in a-l creea in comunitate si din
cate stiu ultimele le fac in colaborare cu o firma si aici nu se implica
comunitatea.
- duce la divergente mai mari fata de familiarul ubuntu si switch de la unul
la celalalt va lasa in urma artworkul vechi.

Pentru un look kiwi cel mai bine e de pornit de la o tema gnome completa
existenta, eventual folosind-o asa cum e cu foarte mici modificari.
Un set de icoane sau wm-theme e mult de lucru si inutil.

> In același mod cred că se poate rezolva și usplash-ul și imaginea
> pentru gdm. (deocamdată eu citesc și încerc să fac ceva pentru usplash
> si imagine de fond și nu avansez prea repede, dar fac progrese).

In Kiwi 9.04 aparat de o saptamana este deja usplash nou (adica modificat)
de Radu.
Cel putin acest aspect al artworkului e terminat si e unul din putinele de
care e nevoie - adica
si dau de inteles ca nu e ubuntu dar nici nu strica aspectul de ansamblu
fiind o imagine tranzitorie.

> [...]
> Pentru ca să se implice cineva este nevoie de un cadru de lucru.
> Exemplu:
> „Pentru Wallpaper trebuie realizate următoarele dimensiuni: dim1, dim2, ...
> Pentru wallpaper se vor realiza imagini în format png restrânse la o
> paletă de culori de 10 culori (si aici ori se dă numărul de culori din
> paletă ori se specifică - hexa sau grafic - culorile acceptate)
> Imaginile vor fi trimise (publicate) persoanei care împachetează CD-ul
> (sau programul de instalare imagine de fond)
> Proiectele vor fi luate în considerare până la data de ..., pentru a

Asa e, pt 9.10 voi incerca asa ceva, si nu doar pt artwork. Dar in acest caz
particular detaliile tehnice sunt independente de kiwi,
e artwork 'standard'  pentru GNOME. Cum se gasesc in diferitele pachete de
wallpapers si teme care sunt deja in arhive si nu ep CD,
sau pe situri ca www.gnome-look.org

> [...]
> CD-ului, cu poze ale programelor instalate implicit așa cum este și
> pentru Ubuntu, împreună cu o scurtă caracterizare și cu echivalentul
> din windows.
>
> Jani nu are cum sa le facă pe toate, cred ca ar trebui sa ne împărtim
> sarcinile.
> Cred că ar fi bine să punem anunțuri pe forum, lista de discuții sau
> orice alt loc de unde am putea strânge voluntari. După ce i-am strâns,
> sa-i testăm cu proiecte mici pe care să le arătăm comunitătii. În
> felul acesta putem atrage și mai mulți, în opinia mea, iar valorile se

Ce nu stiu e cata lume e interesata de participat. Eu nu prea zic de multe
ori cand am nevoie de ajutor,
pe de alta parte unii potentiali contributori probabil nu sunt destul de
motivati daca nu vad clar ca cineva
cere disperat sau nu au inredere ca pot face si atunci nu promit si atunci
nu se intampla nimic :)

> Sigla kiwi nu are dimensiunile „reglementate”. Acestea fiind cerinte
> tehnice care nu țin de abilități grafice, trebuie stabilită și impusă
> de dezvoltator. Culorile și aranjamentul lor poate fi lăsat la
> alegerea graficienilor.

tot ce tine de detalii (cum ar fi artwork pt sigle, bannere) putem discuta
pe parcurs odata ce hotaram ca
facem proiecte mici si cu termene clare de care e cineva responsabil.

> [...]
>

> Personal prefer metoda folosită și de spanioli, care au o versiune
> personalizată de Ubuntu specifică Spaniei (au chiar mai multe de
> fapt). Cu programe instalate implicit care diferă de cele instalate
> implicit în Ubuntu, cu codecuri proprietare (care pot fi incluse pe
> disc datorită licenței permisive și datorită legislației țării), cu
> grafică specifică și cu arhive de programe proprii (chiar dacă
> sincronizate cu cele de la canonical sau alți dezvoltatori).
> În opinia mea Kiwilinux se apropie cel mai mult de această abordare.

ok.

Jani