Realizare Ubuntu Romania Remix

Sâm Mai 2 08:59:11 BST 2009

2009/5/2 Lucian Adrian Grijincu <lucian.grijincu la ubuntu.ro>:

> Nu există legătură între libertatea unui pachet și patentele care se
> aplică asupra lui.

Nu am zis că există vreo legătură. Deși un pachet nu poate fi cu
adevărat liber, dacă patentele restricționează libera lui distribuție
în anumite țări.

> Libertatea e dată de licența sub care e distribuit acel cod.

De asta am zis că mi-ai răspuns parțial. Înțelesesem că respectivele
pachete sunt patentate în SUA, Canada, Japonia, etc. dar nu am reușit
să găsesc dacă gstreamer-mp3 este sau nu liber (mă refer la cod, da)
acolo unde nu e vânat de patente, adică în Europa.

> Patentele asupra unui algoritm sunt o anomalie în anumite țări
> (imaginează-ți că Euler patenta relația e^(i*PI)+1=0 și nimeni nu ar
> mai fi avut voie să o folosească în demonstrații decât dacă îi plătea
> lui bani).
>
> Pentru detalii despre lupta împotriva lor vezi http://stopsoftwarepatents.org/

Mulțumesc pentru referințe. S-ar putea să existe câțiva de pe listă
pentru care subiectul patentelor este nou ;-)

Tibi