Formulare scop Ubuntu ro

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Mie Iul 8 08:26:10 BST 2009

2009/7/8 nini razvan <ninirazvan at yahoo.com>

> Eu cred ca ar trebui sa facem pe zone ale Romaniei o mica propunere
> inspectoratelor scolare si anume:
>
> Noi instalam Ubuntu cu tot ce trebuie pe sistemele lor si ei nu vor mai
> plati licente la sistemul de operare si la celelalte programe nu vor plati
> decat serviciul celui care instaleaza si asigura suport tehnic cand este
> cazul.
>

> eu zic ca ar merge,dar mai intai trebuie sa avem cum se spune o oferta mult
> mai buna decat cei de la windows,pt ca fondurile inspectoratelor sunt cam
> mici si ar fi o gura de aer pt ei Ubuntu pt ca e free si toate celelalte
> [...]

Inspectoratele nu decid singure, softul si contractele sunt facute de
minister cu firmele mari gen Siveco, Microsoft si cele ce distribuie
hardware.
'Noi' daca te referi la persoane fizice nu putem fi luate in serios pentru
ca e nevoie de contracte. Nici macar un ONG care sa discute nu cred ca ar
avea mare succes, dar daca se incearac ceva 'sus' asta ar fi neaparat
necesar.

Alternativ si poate mai eficient pe termen scurt, mers direct la prezentrai
in scoli (si aici ar fi foarte util ONG sa fie ceva 'legal' ) si prezentat
la elevi. Macar acasa sa foloseasca sau sa se incurajeze dual-boot in scoli.

Din ce am vorbit cu inspectoratul in Cluj si cu profesorii, la minister nu
avem sanse sa schimbam ceva in viitorul apropiat. Doar de jos ar merge, cel
mai bine daca ar fi multi voluntari prin toata tara si s-ar afce astfel de
preznetrai in scoli mult mai des, astfel sa inceapa sa fie observat si de
mass-media.
Se mai fac prezentari, dar rar si fara prea multa publicitate pentru a
incuraja si pe altii.

Jani