"Mirror" BitTorrent de mare viteza pentru ubuntu (lansare 9.04 si dupa)

Stas SUSHKOV stas la nerd.ro
Lun Apr 13 20:01:49 BST 2009

On Mon, 2009-04-13 at 21:05 +0300, Alex Eftimie wrote:
> Salut,
>
> Acest mesaj vine din partea a doi asistenți ai facultății mele, din
> Politehnica București. Este continuarea discuției de pe #ubuntu-ro cu
> Ionuț.

> Dorim să punem la punct un tracker și câteva mașini rapide pe o bandă
> largă de internet (roedu) pe post de seeders principali, pentru lansarea
> ubuntu jaunty. Avantajul acestei alternative la download-ul clasic de
> iso de pe ubuntu.com sau mirrorul ftp de la iasi, ar fi viteza mult mai
> bună pe care o are torrent (în special pentru ediția pe dvd).

Avantajul ar fi, însă totuși inferior unui lucru ca acesta:
http://www.camrdale.org/apt-p2p/

Ideea e că nu la fel de multă lume va descărca iso cât va face
dist-upgrade. Just my 2 cents.

> Vrem prin acest proiect, să aducem contribuția noastră la promovarea și
> răspândirea distribuției ubuntu, dar și să înregistrăm activitatea
> rețelei bittorrent, la nivelul țării. O astfel de analiză, mai ales pe
> conținut legal (și de calitate), ar aduce statistici cel puțin interesante.
>
> Ce ar fi necesar de stabilit (în cazul în care nimeni nu are nimic
> împotriva demersului) sunt următoarele:
>   * cum putem intra printre primii în posesia iso-urilor finale?

ISO-urile deobicei sunt niște RC. Acestea sunt disponibile și cu 2-3
zile îaninte de release-ul oficial. Așa știam eu... poate greșesc.

>   * care este politica mirror-urilor?

Banda :D

>   * în afară de ubuntu.ro și forum.ubuntu.ro, există posibilitatea de a
> promova această alternativă de download pe ubuntu.com?

Din câte știam, odată cu release-ul poți descărca și fișierul torrent,
deci presupun că colegii de la canonical au deja tracker setat.

> Mulțumesc și aștept răspunsul vostru (vrem să fie totul gata până pe 23
> aprilie, când este marea lansare).

Oricum felicitări, e fain! ;)

--
() Campania Panglicii în ASCII