Re: Toamna se numără bobocii

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Vin Sep 26 06:41:32 BST 2008

2008/9/26 Adi Roiban <adi at roiban.ro>

> În data de Vi, 26-09-2008 la 00:25 +0300, Jani Monoses a scris:
> [snip]

> Am primit o plângere cum că este greu să te implici în activitățile
> echipei Ubuntu dacă nu ești parte a echipei.

Zic ca era o plangere nefondata :) Din cate stiu nu exista nici un drept in
plus sau nici o
facilitate extra pentru cei ce sunt membri in echipa de pe LP. E o
recunoastere
a activitatilor existente, nu o preconditie a contributiilor.
Probabil multi aplica la diverse echipe din curiozitate si din dorinta de a
mai aduna
ceva icoane. In aceste cazuri ma indoiesc ca e vorba de potentiali
contributori seriosi.

Mi se pare ciudata ideea ca persoanele care contribuie trebuiesc 'ademenite'
. Daca ideea
de a ajuta la un proiect FOSS si indirect pe utilizatori si de a castiga
experienta nu sunt factori
destui pentru cineva, 'with all due respect' cred ca nu pierdem mare lucru
daca acea persoana
*inca* nu face parte din echipa.

Poate nu vad prea bine problema. Nu sunt deloc impotriva recunoasterii
meritelor si primirii
oamenilor in echipa, doar impotriva diluarii conceptului de contributor daca
incepem sa coboram
stacheta. Suntem in criza de resurse, dar nu cred ca prin cantitate o sa
facem mult progres.

> De aceea am considerat oportun să acordăm fiecăruia șansa de a face
> parte din echipă și a demonstra că merită să rămână.
>
> Consider că este un gest de încredere în noi membri și un impuls pentru
> a se implica în echipă.

Asa e, inteleg si asta, fara incredere reciproca nu am ajunge departe. Dar
ma intreb daca cineva
nu participa pana nu e acceptat, sau vrea neaparat sa isi mai bifeze o
icoana nu  cumva o persoana
prea nerabdatoare si asta se va reflecta si in traduceri sau alte aspecte
ale lucrului?

> Până acum am refuzat foarte multe cereri și din pâcate am acceptat doar
> una. De aceea aș vrea să merg și pe această idee să vad dacă putem
> impulsiona echipa.

Daca pagina LP ar zice ca membri devin cei care demonstreaza activitate nu
ar fi nici o problema
pt cei rejectati (si eu am refuzat cereri in echipa kiwi pentru ca veneau de
la persoane de care
nu am auzit sau nu aveau nimic in LP sau wiki). Poate multe din cereri sunt
bine intentionate dar
lumea nu stie la ce sunt bune. Poate unii cred ca e un fel de linux user
counter si se inscriu crezand
ca se inregistreaza si arata ca ubuntu e folosit de mai multi in Romania.

> Ce ziceți?

Nu vad de ce am face diferit decat face echipa ubuntu.com cu membri. Clar ca
avem o problema
specifica dar solutia nu cred ca e asta ci gasirea si elimnarea cauzei.
Altfel o sa fie ca si cu echipa de l10n
unde e multa lume dar doar o fractiune traduce.

Jani