Bug in ubuntu server 8.04?

Lucian Adrian Grijincu lucian.grijincu la gmail.com
Sâm Oct 25 12:59:33 BST 2008

2008/10/25 Gabos Denes <gabosdenes la gmail.com>:
> Eu lucrez pe server remote cu ssh, paula intre timp se joaca solitare in
> gnome cand se intampla chestia asta.
> Cum va explicati??

cam așa văd eu situația (s-ar putea să mă înșel):
man 1 tar:
       --same-owner
              extract files with owner as specified in  archive  (the  default
              for root)
dacă rulezi tar ca root va încerca să pună ownerul identic cu cel din
arhivă. în arhivă e specificat ca user zanibonim și grup tot
zanibonim.

uid-urile astea sunt doar numere, și se face legătura cu un sir de
caractere citind "/etc/passwd".
UID-ul lui zanbonim ăsta e 1001.

tar va încerca sa pună ca owner al fișierlor 1001. Pe sistemul tău
presupun că paula e 1001, așa că ls -al va afișa paula la owner (și
grup).

dacă ai rula tar non-root ar trebui ca userul să fie setat ca deni (va
pune ca owner al fișielor userul sub care se execută tar).

--
Lucian