ajutor tehnic

Jani Monoses jani.monoses la gmail.com
Vin Iun 13 23:12:29 BST 2008

2008/6/14 bela atili <atilibela at gmail.com>:

> Sunt si eu unu cu semnul prostului pe spate.Asa ma simt si eu acum cind ma
> strofoc sa invat linux (kiwi 8.04)care e pe placul meu.am trecut de
> regulile primare si incepe sa mearga.Dar am o nelamurire,dupa mai multe
> actualizari si instalari de programe suplimentare m-am trezit ca am pe hard
> 4 kerneluri (succesive in ordinea actualizarii)dar eu folosesc doar
> ultimul.Cum pot sa le rad fara sa afectez ce am construit pina acum?
> Mentionez ca cele 3 in plus consuma mult spatiu.In Win nu e o problema
> (exista total comander si utilitare de curatare si scandisk sau altele( aici
> [...]

Daca ultimul kernel functioneaza, intr-adevar se pot sterge cele vechi. Nu
se face asta automat tocmai ca sa fie sigur ca la un upgrade ramane si
versiunea veche care mergea.

E nevoie de terminal:
Probabil ultima versiune este 2.6.24-18 . Pentru ce versiuni se vad in
directorul /lib/modules
comenzi interminal
$uname -a
$ls /lib/modules
acestea arata vresiunea curenta si ce kernele sunt instalate
$sudo apt-get remove linux-image-2.6.24-15-generic
la fel pentru 16 si 17 sau ce variante sunt acolo in afara de ultima

Hmm, chiar ar fi folositor un script autoclean pentru asta...
Jani