Debian pe laptop

Lucian Adrian Grijincu lucian.grijincu la gmail.com
Vin Iun 13 15:16:59 BST 2008

> De la: alfa beta <emailstudenti la yahoo.com>
> Sunt un newbye din Timisoara. Ma intereseaza sa gasesc un laptop
> rezonabil ca pret, pe care sa pot instala si invata Linux, preferabil
> distributia Debian. Dupa ce am citit cateva ore, mi se pare o misiune
> imposibila. Cunosteti vreo configuratie- model de laptop pe care sa
> mearga bine Debian?  Bine, din punctul meu, inseamna ca toate piesele
> din laptop functioneaza deplin, fara blocaje etc. Multumesc.

Eu am un Dell Latitude D820. E putin mai high-end.

Placa grafica, placa de baza și cea wireless sunt Intel. Intel are
multe drivere open-source și dacă nu te interesează prea mult partea
de performanțe grafice e recomandabil.
Nu zic să îți iei cu procesor Intel, ci să aibă restul componentelor
de la Intel.

Am avut și debian și am avut și încă am ubuntu. Nu am avut probleme cu
driverele de nici un fel. Pe ubuntu ăsta nou singurul lucru mai
complicat pe care l-am făcut pentru configurare a fost adăugarea unor
linii in xorg.conf pentru a putea folosi și un monitor extern (liniile
alea le-am luat de pe wiki-ul Ubuntu
https://wiki.ubuntu.com/X/Config).

Știu că sună a flame war starter, dar nu vreau să o luați așa, e doar
o părere personală:
dacă ești newb începe cu Ubuntu dacă nu vrei să te bați cu multe
detalii de la început. Mulți newbi au început cu ubuntu și neștiind
cum să se descurce au pus multe întrebări. E plin netu de răspunsuri
pentru o groază de detalii: de la chestii banale la avansate. După ce
te prinzi cam cum merg lucrurile, ce e aia apt-get, dpkg, /etc/, etc.
poți să faci tranziția la debian.

S-ar putea să găsești următorul articol util:
http://lwn.net/Articles/283555/. E o comparație a unor distrouri
testate pe două laptopuri.

--
Lucian