Localizare Ubuntu Hardy

Doru Horishco doruhushhush la hotmail.com
Mie Ian 16 22:21:05 GMT 2008

Ubuntu Linux pentru oameni ca noi http://www.ubuntu.ro/acasa

> [...]
> adevăratul sens al cuvântului. Deocamdată observ că există puțină
> comunicare între persoanele ce traduc pe Launchpad.
>
> Pentru aceasta doresc să întrăm în contact uni cu alți pentru a discuta
> împreună obiectivele pentru Hardy și a corecta ghidul pentru traduceri.
>
> Încă mai așteptăm aprobarea unei liste de discuții separat pentru acest
> subiect. Dacă lucrurile se lungesc putem folosi această listă de
> discuții sau putem face un grup pe google.
>
> ----
>
> În final rămân aceste întrebări:
>
> 1. Ce facem, lăsăm grupul deschis sau îl moderăm?

Personal aș prefera să fie moderat. Parcă era, sau cel puțin când m-am
înscris eu era pentru că am așteptat ceva. Sau moderarea se limita doar
la aprobarea membrilor. Dacă te referi la o moderare activă, atunci este și mai
bine venită ideea.

> 2. Simțiti nevoia de a consolida echipa prin existența unui canal de
> comunicare sau e ok cu situația actuală?

Da, cel puțin eu așa cred sau simt nevoia.
Pentru că de exemplu am descărcat un fișier de la ubuntu.docs și am început
să-l traduc și am dat peste unele lucruri care nu țin de traducere neapărat
dar care trebuie lămurite.

Apoi dacă doi oameni, de exemplu traduc fiecare fișierul lui și apoi
fac schimb între ei și se apucă de corectat și de făcut observații și
apoi o discuție două, scurte nu pot decât să clarifice unele aspecte neclare.
Întrebarea este unde se poate face această comunicare, măcar din când în
când.

O astfel de discuție ar fi potrivită pentru sau la traducerea interfețelor
grafice ale aplicațiilor pentru uniformizarea termenilor din meniuri.

Multe dintre pachete au fost deja începute de diferiți oameni (pe unii
îi cunoaștem noi :-) ) și ar fi bine dacă nu ar intra și alții peste treaba lor,
cel puțin nu în faza inițială, decât dacă primul traducător cedează
inițiativa în mod explicit.

Apoi rămân fișierele care nu au încă un traducător sau la care
traducătorul inițial a renunțat în mod explicit. Ar trebui asignate
explicit unor traducători (direct fără întrebări sau la alegrea
acestora) ca să se știe cine la ce lucrează. Nu toată lumea are
același ritm de lucru, aceleași cunoștințe, etc. , singurul lucru care,
să zicem, ne leagă este entuziasmul. Știu că nu este agreată
ideea asta prea mult, pentru că mulți înțeleg prin asta termene de predare.
Eu nu mă refer la termene de predare ci la cine ce face și ce are de
făcut. Pentru că mie personal nu mi-ar place ca, de exemplu, cineva
care știe să traducă "meniu"  să se apuce să traducă doar acest
cuvânt în toate fișierele în care apare și nimic altceva pentru
simplul motiv că fiecare face ce știe și poate.  Îl prefer pe cel
care face tot ce știe și poate pentru fișierele alocate.