Coordonarea localizarii Ubuntu

Mihai Capotă mihaicapota la gmail.com
Lun Ian 7 12:53:33 GMT 2008

Doru Horishco a scris:
> Nu știu care este standardul adoptat la nivel național, dacă a fost
> sau nu adoptat, pentru că era la stadiul de discuții și recomandări.
> În Ubuntu pentru layout-ul standard ramânesc se pare că este cu
> sedilă. Dacă știi cum se face înlocuirea ar fi bine să o comunici.
> Eu unul nu modific layout-ul decât în cazul în care văd un document
> oficial în care se stipulează că se scrie cu virgulă și nu cu sedilă.
> Un tutorial ar fi binevenit (dacă diferă de modul obișnuit de
> setare al layout-ului).

Există un standard, se numește SR 13392:2004. Există și o lege cu
privire la utilizarea diacriticelor corecte în instituțiile statului,
Legea nr. 183 din 16 mai 2006 și un ordin al ministerului care specifică
detaliile de aplicare a legii, Ordinul MCTI nr. 414 din 25 septembrie 2006.
S-a mai discutat despre trecerea la diacriticelor corecte, dar s-a
amânat din cauză că majoritatea utilizatorilor de calculatoare folosesc
Windows XP și, din diverse motive, nu aplică actualizarea Microsoft
pentru fonturi așa că nu pot să vadă aceste diacritice.

Mihai