sudo de pe un utilizator care nu-i admin

Gabos Denes gabosdenes la gmail.com
Vin Noi 30 07:46:10 GMT 2007

Salut,

Am instalat recent la o firma o statie ubuntu pe care trebuie sa o
administrez de la distanta. Am creat un al doilea user decat cel pe care
l-am creat la instalare, fara sa-i dau dreptul 'Administer the system'
adica sa nu faca parte din grupul admin. Administrarea ar trebui s-o fac
prin vnc (stiu, se poate prin ssh, dar vreau neaprat prin vnc), dar
problema este ca nu pot sa ma fac root de sub acest cont. Cind ma
conectez la desktopul lui si deschid o consola nu-mi accepta parola cind
dau sudo -s -H, nici cand vreau sa activez efecte de desktop si-mi cere
parola. Am vorbit cu cei de pe #ubuntu, ei au spus ca nu se poate.
O alta nelamurire: daca userul(al doilea creat pe sistem) se afla in
grupul admin si vreau sa ma root de sub contul lui de ce trebuie sa
introduc parola lui, si nu cea a primului user cu care am instalat
sistemul. Din cate stiu parola de root ar trebui sa fie parola primului
utilizator care a instalat sistemul.

Gabos Denes