[cjlug] Re: traduceri

Adi Roiban adi la roiban.ro
Mie Mar 21 14:23:19 GMT 2007

On 21/03/07, Mihai Jalobeanu <jalobeanu la gmail.com> wrote:
> Felicitari. Foarte frumos apelul. Ne dorim cu totii sa atraga cat mai multi
> voluntari.
> Dar mai inainte de a-l prelua si transmite pe alte grupuri, unde s-ar mai
> putea gasi voluntari, mi-as permite cateva marunte observatii - corecturi,
> pentru a-i mari credibilitatea si succesul (sper). E vorba de cateva erori
> gramaticale si de tastare (apare ".. poate contribuii" in loc de
> "contribui", "diacritici" in loc de "diacritice" si, destul de consecvent,
> "v-a" in loc de "va" in contextul  "va modifica", etc), dar si de o
> [...]

Multumesc pentru corectari.
Acum textul este gazduit la adresa:  http://wiki.ubuntu.ro/TraduceriLaunchpad

Este adevarat ca textul indreapta spre folosirea distirbutiei Ubuntu.
Nu am gasit alta unealta care sa faciliteze traducerea distribuita si
sa asigure calitatea traducerilor. Nu am gasit alta distributie care
sa primeasca noi utilizatori cu indicatii utile si foarte multa
rabdare.

Traducerile din Launchpad sunt disponibile tuturor distributiilor. Se
poate folosi Rosetta si pentru alte proiecte.
Rosetta este doar o aplicatie web de editare distribuita a fisierelor
PO. Imi este greu sa explic unei persone incepatoare in dezvoltarea de
software liber alt mod de a face traducerile:

cauta sursele programului
cauta in surse fisiere pentru internationalizare
instaleaza un editor de fisiere PO
realizeaza traducerea
cauta in surse adresa de contact pentru trimiterea traducerilor

In timp ce scriam acest raspuns am vazut ca a raspuns si Jani. In
concluzie consider ca Ubuntu si Rosetta sunt potrivite pentru acest
scop.