Comunitatea asa cum o vad eu (Re: Ubuntu Romania)

Peter Damoc pdamoc at gmx.net
Fri Jul 29 02:34:19 CDT 2005

On Thu, 28 Jul 2005 21:53:30 +0300, <littlepaul at 110-support.de> wrote:

> La mijlocul lui Octombrie anului trecut sa infintat forumul german. Un
> forum foarte mic cu o
> comunitate minuscula pentru o distributie necunoscuta.
> Noua nu ne-a pasat si nu nimeni nu si-a batut capul cum sa se ne facem
> cunoscuti pe alte forumuri.
> Ne-am ocupat de forum, wiki si discutii in irc si restul a venit de la
> sine.
> Comunitatea a crescut la peste 6000 de membri. (Exista si o da doua
> comunitata cu aproape 2000 de membri).

Build it and they will come! Asta a fost mai tot timpul valabil ;)

> Dezavantajul in romania este ca nu poti sa scoti distributia de pe net
> ca in germania din cauza ca nu exista inca peste tot DSL cu flatrate si
> pentru ca poate nu fieacre are posibilitatea sa fie tot timpul online si
> prin acest mod in irc.

poate ca nu are toata lumea conexiune buna la internet DAR uneori e de
ajuns sa aiba o persoana!
Personal nu m-ar deranja daca ar veni cineva la mine si ar cere un CD cu
ultima versiune. Ok... poate ca din cauza lipsei unei "sponsorizari" va
primi un "noname" CD in locul unui CD printabil.... dar nu toata lumea se
uita la eticheta.

> Important ar fi numai trei lucruri:
> 1) a se infinteze centre de distributie in trei orase  pentru cd-uri.
> Sint sigur ca daca nu se poata altcum cei interesati vor plati chir si
> 2-3 € pentru a obtine un cd + un startguide de vreo 30 de pagini in
> forma scrisa. Cel putin de doua or pe luna ar trebui sa existe o install
> party.
> Aici se poate face si propaganda ubuntu = debian comfortabil si de X-ori
> mai rapid ca suse/redhat & co.

poate ca nu 3 orase, surse de CD-uri pot fi in mai multe...
pentru "startguide" tiparit poate se poate obtine ceva fonduri de afara
sau din sponsorizari si... facut un mic contract cu o tipografie locala...
apoi distribuite ghidurile persoanelor de contact din orasele cheie.

Referitor la propaganda... da, poate ca e bine sa atragem utilizatori
vechi de linux DAR personal cred ca tinta ar trebui sa fie "rebelii"
Windows, oamenii care poate s-au saturat de probleme. :) De asemenea mai
este o sansa foarte mare care trebuie fructificata, universitatile, ar
trebui sa facem propaganda la nivelul universitatilor pentru ca una e sa
convingi un simplu utilizator si alceva e sa treaca de partea noastra un
admin de la un AC! Problema e ca pentru a vorbi cu genul asta de persoane
trebuie sa fie ceva serios, comunitate oficiala cel putin, team leader,
roadmap, etc...

> 2) Sa se infinteze und wiki (dokuwiki este excelent; moinmoin wiki la
> fel). Cele mai importante articole din wikiul englez, german, francez sa
> fie traduse. Wikiul poate servii si ca open task list. (Pentru discutii
> se poate folosi un forum. Este mai comfortabil ca un mailinglist. Faptul
> ca atunci sa facut pasul de la mailinglist la forum a triplat membrii in
> comunitatea germana.)

punctul asta ar fi trebuit sa fie primul, cel putin in viziunea mea e cel
mai important!
nu necesita fonduri prea mari si e cel cu cel mai mare "bang for the
buck". Mai intai sa demonstram ca existam!

> 3) O persoana sa se declare oficial in functia de locoleader. Matthias
> Urlichs, Leaderul Locoteams, ii va acorda tot ajutorul necesar pentur
> recunoastrea administrativa in cadrul locoteams.

Haide-ti sa tinem alegeri :)
Eu i-l propun pe Dan!
Cu un locoleader avem mult mai multe sanse, daca ne tot mocaim nu o sa
progresam.

Pedro.