Lubuntu 12.04.pl na netbooku MSI U-270.

Przemysław Kujawski ximian w myapple.pl
Nie, 3 Mar 2013, 19:01:53 UTC

W dniu 1 marca 2013 23:49 użytkownik  <kzubik w netglob.com.pl> napisał:
> Witam.
> Podczas zeszlorocznego spotkania z kolega i juz
> od tego czasu naszym tlugowiczem obiecalem ze pomoge dobrac do
> jego netbooka "MSI U-270" jak najlatwiejszego w instalowaniu i
> obsludze Linuxa. W tech chwili moj wybor, to Lubuntu 12.04. pl
> Przyjazny Puchacz wersja 64-bit.

Dalej napisałeś, że masz zainstalowane 2GB RAMu. W związku z tym jaki
jest sens instalowania wersji 64-bitowej?

> Moje pytanie czy ten wybor
> bedzie dobry. Instalacja miala by byc t.z.w rownolegla obok windowsa.

W zasadzie sam się musisz przekonać. Ja z różnych względów przesiadłem
się na Ubuntu 12.10 a gdy wyjdzie pierwsza beta to pewnie przeskoczę
na 13.04.

> Podam jescze znane mnie detale specyfikacje
> netbooka "MSI U-270," ktore wynotowalem podczas spotkania z Adamem i
> z jeszcze wyszukanych w Internecie danych technicznych

[ciach]

> Obecnie najbardzierj mnie zastanawia czy Lubuntu od razu
> po zainstalowaniu automatycznie wykryje i zainstaluje wlasciwe sterowniki
> do radiowej karty sieciowej? Dotad starsze dystrybucje miewaly z tym
> problemy.

Pytanie co to za karta sieciowa?

> Czy tu wystarczy najpierw sprawdzenie uruchamiajac go jako Live czy wtedy
> da sie skorzystac z Internetu po Wi-Fi.?

Jeżeli na Live będzie działać to po zainstalowaniu tym bardziej będzie śmigać.

> Druga rzecz, ktora zauwazylem.
> Plytka instalalcyjna zawiera plik Wubi.exe Z tego co dotad o nim wiem,
> to t.z.w. windowsowy instlator Lubuntu wlasnie o nazwie wubi. Nie mam
> go gdzie i jak wyprobowac gdyz nie uzywam windozy. Czy
> uzywajac wubi da sie zainstalowac pelnowartosciowego Linuxa na
> partycji ext4 czy tez jakiegos wolniejszego Linuxa na
> partycji windowsowej? O Linuxach na partycji np. FAT. wiele lat temu czytalem
> jescze za czasow Red Hata 7.1 i podobnych distro.

Tutaj się nie wypowiem bo nigdy tego nie testowałem.

> Czy ktos moze instalowal, uzywal juz Lubuntu na takim netbooku i
> moglby podzielic sie spostrzezeniami?

J.w.

> Kolejne pytanie czy plyta glowna i GIOS netbooka poradzilby sobie z
> dyskiem 1 TB. np.

Nie chcę wprowadzić Cię w błąd ale o ile mnie pamięć nie myli to
problemy w BIOSach bywały dopiero z dyskami o pojemności 2TB i
większe.

> HDD 2.5" Serial ATA 300 1TB Western Digital WD10JPVT cache 8 MB 5400rpm
> Taki dysk najtanszy 1 TB np w Camino pod
> http://www.camino.pl/hdd-2-5-quot-serial-ata-300-1tb-western-digital-wd10jpvt-cache-8-mb-5400rpm,twr,59798.html
> Jednak juz przytoczona przezemnie powyzej specyfikacja wzkazuje, ze on nie
> zadziala. Kawalek ze specyfikacji.
> HDD (GB)        250/320GB/500GB
> Czy tak jest rzeczywiscie i nie mozna usunac HD 500 MB i go zastapic 1 TB.

Specyfikacja tylko świadczy o tym co montowali w tych laptopach
tudzież jakie konfiguracje testowali. Mój stareńki FSC Amilo M1425 wg.
specyfikacji mógł pomieścić maksymalnie 1GB pamięci a jakoś tak się
składa, że aktualnie śmiga z 2GB (to jest jego rzeczywiste maksimum).