Re: Pytanie o system plików XFS

Wojtek Pięcek woju w pingwin.waw.pl
Pon, 3 Maj 2010, 22:26:01 BST

2010/5/3 Krzysztof Poćwiardowski <krzyspo w gmail.com>

> Owszem, tak jak zostało napisane wcześniej, XFS wykorzystywany jest/był do
> zastosowań serwerowych. Jednak równie dobrze sprawdza się w codziennej
> pracy zwykłego peceta. Używam go na partycji /home (ponad 100 GB) i póki
> co (odpukać w niemalowane) nie zawiódł mnie.

OK. 10 lat temu stosowałem go na serwerze (prywatnym, na służbowe nie
chciałem wdrażać)

Wszystko było super do rozjechania się fs (chyba po jakimś wyłączeniu
serwera przełącznikiem). W każdym razie problem był poważny, kiedy
próbowałem naprawiać system narzędziami na pokładzie - bez uruchamiania z
zewnętrznego nośnika, init=/bin/bash etc - po prostu się nie dało. Wtedy był
to debian, ale następna maszyna już nie ma XFS.
Sam XFS - niezły, szybko się montuje, nawet na dużych partycjach. Kłopot z
nim jest taki że ponieważ nie jest natywny, to pewne zaślepki są (kiedyś
/sbin/fsck.xfs to był link do /bin/true - teraz jakiś fikuśny skrypt). Zanim
gdzieĹ› postawisz na powaĹĽnie - pobaw siÄ™ z boku. I odradzam na roota - nie
mówię że źle działa, ale nie jest to naturalne (dla linuxa). W końcu to nie
SGI ;-)

--
Woju
VCP #23655