Niezawodny publiczny serwer XMPP

Bartosz Gogel offtza w gmail.com
Śro, 21 Kwi 2010, 21:36:31 BST

W dniu 21 kwietnia 2010 22:21 użytkownik John Doe
<pocztaanonima w gmail.com> napisał:
> Dzień dobry,
>
> Poszukują dobrego i niezawodnego serwera XMPP, czy znacie jakieś równie
> dobre jak GTalk? zależy mi na niezawodności, a nie na transportach etc.

jabberd2 - Jabber instant messenger server
libjabberd2 - Runtime library for the Jabber/XMPP instant messaging server
libjabberd2-dev - Development files for the Jabber/XMPP instant messaging server

Wielokrotnie stawiałem, dla własnego użytku, jak również odpaliłem w firmie.
Większych problemów nie robi.
Pamiętam, że zawsze miałem problemy większe/mniejsze w przypadku TLS/SSL.
Ale idzie obejść. Poza tym konta trzyma w Mysql - co można pięknie
zespolić z innymi usługami.
Sam XMPP lub czasem zgłaszać mało mówiące logi błędów - wujek google
powinien pomóc.