poszukiwane narzędzie

Rafal bluszcz Zawadzki bluszcz w jabberpl.org
Śro, 27 Sty 2010, 15:51:57 GMT

On Wed, Jan 27, 2010 at 04:46:48PM +0100, Michał Krawczyk wrote:
> dzięki za szybką reakcję,
> ale nie chodzi mi o znalezienie, czy zaznaczenie bad blocków, a raczej o
> próbę ich wyeliminowania. problemy z montowaniem i przechowywaniem
> plików też nie mają raczej nic wspólnego z bad blokami, gdyż przestrzeń
> gdzie je znalazłem nie znajduje się obecnie w obszarze partycji.
> wydaje mi się że problem ma podłoże w spójności dysku (może tablica
> partycji?)... nie wiem. tak czy inaczej szukam narzędzi które umożliwia
> wykonanie low level format.

W takim razie ponownie powrócę do tematu dd, cytat:

"""
dd is a common Unix program whose primary purpose is the low-level
copying and conversion of raw data. dd  is an abbreviation for "dataset
definition" in IBM JCL, and the command's syntax is meant to be
reminiscent of this.[1]  dd is used to copy a specified number of bytes
or blocks, performing on-the-fly byte order conversions, as well as more
esoteric EBCDIC to ASCII conversions.[2]  dd can also be used to copy
regions of raw device files, e.g. backing up the boot sector of a hard
disk, or to read fixed amounts of data from special files like /dev/zero
or /dev/random.[3]

It is jokingly said to stand for "disk destroyer", "data destroyer", or
"delete data", since, being used for low-level operations on hard disks,
a small mistake, such as reversing the if and of parameters, can
possibly result in the loss of all or some data on a disk.[2]
"""

Czy potrzebujesz jeszcze niższego działania na dysku?

Jeśli dd nie jest odpowiednie dla Ciebie z jakiegoś powodu (chociaż
trudno mi to sobie wyobrazić) napisz przykładowy odpowiednik dla
dos/windows który robi zaplanowaną operację a spróbuję ci znaleźć coś
bardziej pasującego ew napiszę prosty program w c jeżdżący po dysku.

--
 (  ,)(  ) ( )( )/ __)(_  )/ _)(_  )(/     http://my.jabberpl.org    \)