poszukiwane narzędzie

Michał Krawczyk mkrawczyk75 w gmail.com
Śro, 27 Sty 2010, 15:46:48 GMT

Dnia 2010-01-27, śro o godzinie 16:33 +0100, Rafal bluszcz Zawadzki
pisze:

> Czyli zasadniczo chodzi o badblocki, które nie musze mieć nic wspólnego z "LLF".
>
> zainteresuj się:
>
> man badblocks
>
> oraz przeważnie każda wersja 'mkfs' ma opcję skorzystania z wyniku
> programu badblocks:
>
>        -l filename
>               Read the bad blocks list from filename

> to z domyślnego, a poniższe z reiserfs:
>
> [ -B | --badblocks  file  ]
>

> W przypadku jfs możesz użyć:
>
>       -c     Check the device for bad blocks before building the file system.
>

> Powodzenia.

> [...]
dzięki za szybką reakcję,
ale nie chodzi mi o znalezienie, czy zaznaczenie bad blocków, a raczej o
próbę ich wyeliminowania. problemy z montowaniem i przechowywaniem
plików też nie mają raczej nic wspólnego z bad blokami, gdyż przestrzeń
gdzie je znalazłem nie znajduje się obecnie w obszarze partycji.
wydaje mi się że problem ma podłoże w spójności dysku (może tablica
partycji?)... nie wiem. tak czy inaczej szukam narzędzi które umożliwia
wykonanie low level format.