poszukiwane narzędzie

Rafal bluszcz Zawadzki bluszcz w jabberpl.org
Śro, 27 Sty 2010, 15:33:14 GMT

> mam dysk twardy, który nie zawsze mi się montuje, czasem coś z niego
> znika, czasem w ogóle partycji nie widać, i ma parę bad sectorów.
> szkoda  mi go wyrzucać, bo do przenoszenia danych może służyć jeszcze
> długo.

Czyli zasadniczo chodzi o badblocki, które nie musze mieć nic wspólnego z "LLF".

zainteresuj się:

man badblocks

oraz przeważnie każda wersja 'mkfs' ma opcję skorzystania z wyniku
programu badblocks:

       -l filename
              Read the bad blocks list from filename

to z domyślnego, a poniższe z reiserfs:

[ -B | --badblocks  file  ]

W przypadku jfs możesz użyć:

      -c     Check the device for bad blocks before building the file system.

Powodzenia.

--
 (  ,)(  ) ( )( )/ __)(_  )/ _)(_  )(/     http://my.jabberpl.org    \)