"Out of Range" przy wiekszosci pelnoekranowych gier.

Zbyszek zbl-lista w o2.pl
Pon, 20 Lip 2009, 12:34:59 BST

Jakub Pałac pisze:

> Monitor wykryty poprawnie. Grafika to GeForce FX 5200 sterownik v.
> 173, Ubuntu 9.04.
>
> PS.
> Przepraszam bardzo za odpowiedź nad cytowanym fragmentem, ale pisałem
> z urządzenia WM, pisałem "na szybko" z powodu braku czasu, i nawet nie
> zwróciłem na to uwagi.

Mam podobnie (monitor LCD o rozdzielczości natywnej 1440x900) i niestety
nie znalazłem sensownego rozwiązania. Wygląda na to, że spora część gier
ma ustawienia domyślne dla trybu pełnoekranowego pod monitory CRT i
częstotliwość odświeżania jest za duża dla monitorów LCD. Ja sobie radzę
trochę dookoła - albo szukam w plikach konfiguracyjnych gry parametrów
odpowiedzialnych za rozdzielczość w trybie pełnoekranowym i tam to
poprawiam na takie, które są odpowiednie dla mojego monitora, albo jeśli
nie mogę tego znaleźć to podłączam na chwilę stary monitor CRT, na nim
odpalam grę i zmieniam rozdzielczość na taką, którą LCD łyknie, potem
podpinam LCD i na nim już ustawiam ostateczną, pożądaną rozdzielczość i
jest OK. Trochę upierdliwe, ale trzeba to zrobić tylko raz. Potem można
te działające pliki konfiguracyjne gry na wszelki wypadek gdzieś
zbackupować żeby nie trzeba już było w przyszłości tych operacji powtarzać.

Pozdrawiam
Zbyszek