źle wykrywana rozdzielczość monitora [9.04]

Rafał Mirończyk voyageur.pl w gmail.com
Nie, 21 Cze 2009, 13:28:15 BST

Witam pierwszy raz na tej liście :)
pół internetu przekopałem i nie znalazłem odpowiedzi...
mój problem:
1. włączam komputer - rozdzielczość 1280x7** zamiast 1280x800
2. reset, odpala się w low graphics mode
3. podaje mi jakieś opcje, wybieram chyba pierwszą (coś z
przywróceniem ustawień, czy jakoś tak)
4. reset, rozdzielczość 1024x768 - od pierwszego ekranu podczas
botowania - obraz nie jest rozciągnięty
i teraz mam tak cały czas. xorg.conf edytowałem, ale udało się tylko
dodać do opcji moją rozdzielczość, jednak po jej ustawieniu nadal
wszystko zamyka się w 1024 a obraz się przewija po dojechaniu kursorem
do krawędzi

grafika zintegrowana unichrome pro 9 2D/3D

xorg.conf:
Section "Device"
	Identifier "Configured Video Device"
	Driver "openchrome"