co zapycha dysk lub gdzie jeszcze sa logi

Paweł Kolankowski paool.k w gmail.com
Pon, 26 Maj 2008, 18:17:53 BST

witajcie :)

sprawa jest nieciekawa - moj dysk twardy dogorywa. dzis przez pol dnia
uparcie tykał/stukał - przypuszczam ze odlaczajac sie, z tego co
google powiedzialy to wiele zycia mu juz nie zostalo. nie byloby to
takie straszne gdyby nie fakt, ze komp mi teraz potrzebny jak nigdy
indziej (licencjat). male pliki uratowalem zgrywajac na pendrive,
gorzej z kopia duzych rzeczy bo... nie moge wypalic plyty. powod?
zapchany dysk. nawet swap caly

przejrzalem/przeczyscilem /var/log/, wykonalem apt-get clean - na
chwile miejsca przybylo, ale minuta nie minela i znowu full. system
muli niemilosiernie i jest praktycznie nieuzywalny, malo ktory program
w koncu sie odpala... na konsoli zadnych bledow nie sypie.

pytanie brzmi - co jeszcze moge zrobic zeby ulzyc systemowej partycji,
ewentualnie gdzie jeszcze moga byc magazynowane jakies logi badz pliki
tymczasowe? mam nadzieje ze nie jest to kwestia padajacego dysku i da
sie jeszcze cos z tym zrobic...

pozdrawiam
Paool