ATI fglrx i rozdzielczości

Zbyszek zbl-lista w o2.pl
Nie, 25 Lis 2007, 14:31:03 GMT

Witam!
Mam pytanko. Jest sobie laptop Acer TM 7520 z grafiką ATI Mobility
Radeon HD 2400 XT. Sprzęt chodzi na najnowszych sterownikach zamkniętych
(fglrx). Matryca ma natywną rodzielczość 1440x900. Przez jakiś czas
kombinowałem z ustawieniami dla dwóch monitorów i w konsekwencji
uaktywniła mi się dodatkowa rozdzielczość - 2280x900. Nie mam tej
rozdzielczości w xorg.conf, a jest dostępna we wszystkich ustawieniach
rozdzielczości systemu. No i niby nie problem ale czasem lubię
pograć ;-) no i niektóre gry odmawiają współpracy w "szerokich"
rozdzielczościach. Np. warsow odpalony z konsoli daje na koniec coś
takiego:
1440x900 -> 2880x900: 0
1440x900 -> 1440x900: 0
2880x900 selected

No i oczywiście nie działa bo nie może - ma ustawione 1440x900 a system
mu z jakiejś automagicznej przyczyny każe działać w nieobsługiwanej
przez niego rozdzielczości, której NIE MA nigdzie w xorg.conf.
Próbowałem podać rozdziałki poprzez aticonfig i mam coś takiego:

zbl w Ubuntu-laptop:~$ sudo aticonfig
--resolution=0,1440x900,1024x768,800x600,640x480
[sudo] password for zbl:
error at set screen resolution : screen0 does not exist
aticonfig: parsing the command-line failed.

oczywiście screen0 exist - informacje z fglrxinfo:
zbl w Ubuntu-laptop:~$ fglrxinfo
display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: ATI Mobility Radeon HD 2400 XT
OpenGL version string: 2.1.7059 Release

pytanie - jak i gdzie mu wywalić lub zdeaktywować tą rozdzielczość
2880x900?

Pozdrawiam
Zbyszek

--