Re: X nie startują po jakimś update...

Zbigniew Łęski zbl-lista w o2.pl
Czw, 15 Lis 2007, 10:21:36 GMT

On 2007-11-14, at 10:56, Piotr Kęplicz wrote:

> Zbigniew Łęski:
>
> Nie wygląda to na problem z X-ami, a raczej na nieaktualną wersję
> biblioteki.

Nieaktualną, albo "zbyt" aktualną w stosunku do reszty, albo skopaną,
albo coś takiego - też mi się tak wydaje :-)

> Rzeczy do sprawdzenia:
> - Czy nie masz jakichś nieoficjalnych repozytoriów przypadkiem?

Z dodatkowych repozytoriów to poza skypem (skype.download.com czy
jakoś tak) i repozytorium googlowym to mam medibuntu. Pierwsze dwa
nie mają żadnych rzeczy systemowych więc nie namieszały... Czyżby
zatem medibuntu? Do tej pory nie miałem z nim problemów ale w ciągu
ostatnich dni zrobiłem updaty na kilku różnych kompach z Ubuntu bez
tego repozytorium i żaden się nie posypał... W każdym razie usunąłem
to repozytorum z listy.

> - Po instalacji czego zaczęły się problemy? (/var/log/dpkg.log)
> - Jaką masz wersję libgtk2.0-0? (aktualnie 2.12.0-1ubuntu3)
> - No i do sprawdzenia na sam początek:
> sudo aptitude update && sudo aptitude dist-upgrade

hurtem na powyższe ;-) - co do biblioteki libgtk - mam taką jak
trzeba. na wszelki wypadek po usunięciu repozytoriów medibuntu
wywaliłem ją, wywaliłem pliki z cache apt-a, potem apt-get update i
przeinstalowałem ją od nowa - bez zmian. Co do listy ostatnich
upgradów z dpkg.log - po kolei próbowałem przeinstalowywać te
pakiety, ale niestety system jest już na tyle skopany, że połowa z
nich wywala takie same błędy jak ten wspomniany przeze mnie we
wcześniejszym poście przy okazji próby instalacji lynxa - efekt -
system zamiast stopniowo coraz to "zdrowszy" robi się coraz to
bardziej pokopany. sudo aptitude update i dist upgrade też nic tu
niestety nie zmieniły...

Podsumowując - poddaję się... zrobiłem już backup danych na inny
komputer i stawiam od nowa czyste Ubuntu i tym razem nie dołożę
żadnych dodatkowych repozytoriów ;-)

Pozdrawiam
Zbyszek

--