Re: X nie startuj▒ po jakim update...

Zbigniew úŕski zbl-lista w o2.pl
Žro, 14 Lis 2007, 09:04:05 GMT

On 2007-11-14, at 05:43, Zygfryd Homonto wrote:

> Hello Zbigniew,
>
> __________________

> to i tak jest ok, mogl przywitac i pozegnac w BIOSie
> na poczatek sprawdz czy to gdm nie dziala czy X
> najprosciej z konsoli: startx

Próbowałem - nie idzie...

> jak zadziala to juz ok, jak nie to:
> dpkg-reconfigure xserver-xorg

też próbowałem - nic z tego
Jeszcze próbowałem przeinstalować sterownik grafiki - też bez
rezultatu

> i napisz co masz w /var/log/Xorg.0.log

Troch─Ö mi ci─Ö┼╝ko go skopiowa─ç, bo nie mam w konsoli ┼╝adnego
mailera, system był instalowany z alternate CD, więc LiveCD też nie
mam. Niemniej
przekopa┼éem go ju┼╝ w ca┼éo┼Ťci i nie ma tam ┼╝adnych b┼é─Öd├│w poza
jednym w ostatniej linijce:

FreeFontPath: FPE "/usr/share/fonts/X11/misc" refcount is 2, should
be 1; fixing

Gdzie┼Ť mam wypalone sysrescuecd - jak co┼Ť to po po┼éudniu znajd─Ö i
z jego poziomu wyci─ůgn─Ö i wy┼Ťl─Ö ca┼é─ů zawarto┼Ť─ç, ale tak na
moje oko to on jest OK.

ale z tego co wygooglałem to on jest całkiem "normalny" i nie
powinien mieć wpływu na start X-ów.

po poleceniu startx pojawia si─Ö ten sam komunikat, tyle, ┼╝e
poprzedzony jeszcze przez "waiting for X server to shut down"....

W poszukiwaniu gdzie le┼╝y b┼é─ůd pr├│bowa┼éem jeszcze odpali─ç sam─ů
komend─Ö "gdm" i tu mi wywali┼é b┼é─ůd wspomniany w poprzednim
po┼Ťcie. Ten sam b┼é─ůd pojawia si─Ö w pliku .xsession-errors w moim
katalogu domowym. Dokładnie po każdej próbie odpalenia X-ów
pojawia si─Ö tam taki wpis:

x-session-manager: symbol lookup error: /usr/lib/libgtk-x11-2.0.so.0:
undefined symbol: g_signal_accumulator_true_handled

W og├│le co┼Ť si─Ö w systemie pomiesza┼éo, bo jak pr├│bowa┼éem sobie
teraz doinstalowa─ç lynxa, ┼╝eby mie─ç jaki┼Ť dost─Öp do www to mi
wywali┼é co┼Ť takiego:

Konfigurowanie lynx (2.8.6-2ubuntu1)...
update-desktop-database: symbol lookup error: update-desktop-
database: undefined symbol: g_option_context_new
dpkg: b┼é─ůd przetwarzania lynx (--configure)

W sumie to mam na tyle komfortow─ů sytuacj─Ö, ┼╝e mam kilka komp├│w +
ten ma dysk podzielony na partycje i spokojnie mog─Ö mu przerzuci─ç
dane i przeinstalowa─ç system od nowa. Tyle, ┼╝e po raz pierwszy mam
sytuacj─Ö, w kt├│rej kompletnie nie wiem o co chodzi i z kt├│rej
strony ugry┼║─ç problem i mam ochot─Ö si─Ö czego┼Ť na tej bazie
nauczyć, a nie działać "po windowsowatemu" ;-). To takie
"niesportowe ;-)

Pozdrawiam
Zbyszek

--
Zbigniew Łęski
http://zbigniewleski.net

Za┼é─ůcznik HTML zosta┼é usuni─Öty...

Wiŕcej informacji o liÂcie dyskusyjnej ubuntu-pl