Kamery

Paweł Pietryga ppietryga w gmail.com
Wto, 6 Lis 2007, 03:07:57 GMT

Dnia wtorek 06 listopada 2007, otrzymałem od Łukasz Klebanski taką
wiadomość:

> Po wydaniu komendy widze cos takiego
>
> tar -z -x -v -f qc-usb-0.6.5.tar.gz
Jeśli chcesz kompilować ze źródeł, to czy ściągnąłeś ten plik?
Jeśli ściągnąłeś, to czy jesteś w katalogu z tym plikiem?

W ubuntu są paczki:
qc-usb-source - source code for QuickCam Express kernel module
qc-usb-utils  - Utility programs for the qc-usb kernel module

Zainstalujesz je poprzez:
sudo aptitude install qc-usb-source qc-usb-utils

Nie mam kamerki, ale jeśli moduły (sterowniki) so niej buduje się
podobnie do innych, to będziesz potrzebował paczki
linux-headers-`uname -r`
sudo aptitude install linux-headers-`uname -r`

W razie problemów pytaj. Ale staraj się dostarczać trochę więcej danych.
Trudno zgadywać co masz na dysku, w jakich katalogach.

Komunikaty błędów były dość jasne.

> tar: qc-usb-0.6.5.tar.gz: Nie można open: No such file or directory
W katalogu, w którym wykonałeś polecenie nie ma pliku
qc-usb-0.6.5.tar.gz

Sprawdź, czy masz tan plik:
ls qc-usb-0.6.5.tar.gz

--
pozdrawiam, Paweł Pietryga <ppietryga w gmail.com>
Mój #GG: 4595269 (ale rzadko używam)