CD-RW w console

Emil Oppeln-Bronikowski emil.oppeln.bronikowski w gmail.com
Wto, 25 Wrz 2007, 15:57:35 BST

On 9/25/07, Krzysztof Mularski :: ArahNet.org <geek w pino.pl> wrote:

> Czy istnieje mozliwość nagrania obrazu płyty (ISO) na nośnik będąc w
> trybie konsoli.

Oczywiście. Większość aplikacji nagrywających płyty to tyko frontendy do
konsolowych programów gadających z nagrywarkami. Jak inaczej robiłbym backup
danych na serwerze? Crontab odpala się, cdrecord i przyjaciele, tacy jak
mkisofs robią co trzeba i rano mam aktualny wymaz z baz danych.

> Wiem ze najpierw muszę coś zamontować... tylko które
> urzadzenie i jakim poleceniem nagrać obraz żeby nie skopiował mi się
> jako dane na dysk?

Google przyjacielem tywym.
http://sharkysoft.com/tutorials/linuxtips/cdcommands/

--