General protection fault na serwerze Sun V40z x86_64

Mateusz Kijowski mateusz_kijowski w o2.pl
Nie, 25 Lut 2007, 16:37:11 GMT

Dnia piątek, 23 lutego 2007 19:41, bartek wilczynski napisał:
> Witam,
>
> Instalowałem ostatnio ubuntu w wersji x86_64 na serwerze SUN'a v40z (4
> opterony dwurdzeniowe, raid na dyskach scsi, ubuntu 6.10). System instaluje
> się ładnie i bez większych zgrzytów (nie chciał startować z GRUB'a na
> partycji XFS). Przy uruchomieniu systemu (nieważne czy jądro -generic, czy
> -server) rzuca General protection fault i przerywa startowanie.

mi coś świta że do takich maszyn jest jajko -server-bigiron, może z tym
spróbujesz?

> Co
> najdziwniejsze (przynajmniej dla mnie) to fakt, że można, naciskajac
> ctrl-alt-del (sic!) przejsc do konsoli roota i podmontowac dyski w trybie
> rw, postawic siec i system dziala !
> Czy ktos ma moze pomysł co może być powodem wywrotki kernela? Kluczowa
> część dmesg ponizej, calosc dla zainteresowanych pod adresem:
[ciach]

a to nie przypadkiem

[  141.374355] hw_random: AMD768 system management I/O registers at 0xF000.

może być przyczyną błędu? bo ta linijka jest bezpośrednio nad błędem...
Spróbuj z -server-bigiron...

--
Wróg podstępnie napadł na nasze samoloty,
które pokojowo bombardowały jego miasta.