[ot] zfs - co to takiego?

Tomasz Czapiewski xeros w irc.pl
Pon, 22 Sty 2007, 11:21:20 GMT

Ja korzystam z ZFSa na OpenSolarisie 11 (Nexenta Alpha 6 - polaczenie jadra
OpenSolarisa i oprogramowania z Ubuntu) na serwerach produkcyjnych i musze
powiedziec tylko, ze zanim wprowadzilem to do pracy to robilem testy
stabilnosci - duzo zapisow i odczytow w wielu miejscach na raz, obciazania
procka na 100% oraz resetowania kompa i wylaczania zasilania podczas pracy i
system ani razu sie nie posypal. Jedno co to wydaje mi sie troche wolniejszy od
UFSa w starszych Solarisach, ale to jest raczej logiczne i przy rownoczesnym
wprowadzeniu nowego systemu oraz wymianie dyskow z 10000 RPM na 15000 RPM
wydajnosc odrobine wzrosla.
Teraz chodza na tych serwerach po 3-4 silniki ponad 100-gigabajtowych baz
danych + po okolo 100 polaczen uzytkownikow i od kilku miesiecy wszystko chodzi
stabilnie.
Wczesniej chcialem postawic wszystko na linuksie, ale niestety aplikacja oraz
baza danych koniecznie wymagaly Solarisa 9, wiec uzylem Nexenty.

Tomek

--
:   `Yg. ,P' ,gP""Yg. gP""Yg. ,gP""Yg. ,gP""Yg   :   Tomasz Czapiewski    :
:    `Y$B'   $P   ,$' $$   YP d'   `Y$ `Y._      :      xeros w irc.pl      :