[ot] zfs - co to takiego?

CoSTa costa.msm w gmail.com
Sob, 20 Sty 2007, 09:19:33 GMT

07-01-19, Michal Skrzypek <michals w math.uni.lodz.pl> napisał(a):

>     Acha, jeszcze taka ciekawostka - dla tych, co to nie są pewni,
> dlaczego to takie niesamowite. Dla ZFSa nie ma odpowiednika programu
> scandisk. Dlaczego? Bo nie jest potrzebny - system plików zawsze jest w
> spójnym stanie.

[cut]

ooo... dziękuję wszystkim za linki i przede wszystkim - za próbę
wyjaśnienia o co mniej więcej w tym chodzi. kurczę, muszę przyznać, że
pachnie mi to małą rewolucją. jeden z linkowanych tekstów pokazuje, że
przynajmniej jeśli o apple chodzi to prace są całkiem zaawansowane
choć daleko im jeszcze do ukończenia. nie powiem, wizja bezpiecznych
danych, braku problemów z filesystemem itd. to wizja diablo
pociągająca :). o dziwo, także w domowych desktopach. o pracy już
nawet nie wspominam nauczony utratą 200 giga danych, których odzyskać
już się nie dało, specjalistyczna firma odzyskująca dane included :/.

bardzo interesująca sprawa. trzeba w wolnej chwili poczytać.

ok, dzięki jeszcze raz za zaangażowanie! trochę mi się wyklarowało a z
lekturą poklaruje się pewnie więcej :)

--
CoSTa
http://costa.kofeina.net/