[ot] zfs - co to takiego?

Robert Pankowecki robert.pankowecki w gmail.com
Pią, 19 Sty 2007, 21:14:01 GMT

On Fri, 2007-01-19 at 21:38 +0100, CoSTa wrote:

> jak działają ichnie snpaschoty? czy ta technologia wymaga jakichś
> ultrapojemnych dysków, by jakoś te wszystkie dane ze snapschotów
> trzymać? jak się to sprawuje w środowisku linuksowym? w macoesie też
> jest dosyć sztywna hierarchia katalogów i jakoś nie ogarniam, jak
> można nad tym wszystkim zapanować dwoma raptem komendami :)

Jak tak przeczytałem http://en.wikipedia.org/wiki/ZFS

i http://en.wikipedia.org/wiki/Snapshot_(computer_storage)

to na mój gust ten system plików razem ze snapshotami wymaga raczej
naprawdę dużych dysków i do takich został zaprojektowany. Ale to tylko
moje małe prywatne wnioski, jeśli ktoś wie więcej, to oczywiście niech
się wypowie dokładniej :-)

--
Robert Pankowecki <robert.pankowecki w gmail.com>