dfrg3

Damian Wojsław damian w wojslaw.pl
Pią, 19 Sty 2007, 11:16:31 GMT

Dnia 19-01-2007, pią o godzinie 11:20 +0100, Łukasz napisał(a):
> W skrócie: ja też czytałem że (niby) się NIE defragmentuje ale widać czasem
> trzeba... a tak poza tym to Ubuntu wcale nie jest prostym Linuxem sami
> widzicie jak początkujący użytkownik (ja) się gubi. Zatem wniosek jeden:
> Są łatwiejsze dystrybucje, bardziej przyjazne dla userów... idę na platformę
> Mandrivy...

	Mandriva wcale nie jest dobrym wyborem, biorąc pod uwagę horrory
słyszane od moich znajomych o pracy w tej dystrybucji.
	Jak już wspomniano w kilku listach, defragmentacja dysku w przypadku
Ext2/Ext3 jest niekonieczna, czy też bardziej bezpośrednio: zbędna.
Myślę, że w tym przypadku możesz zaufać doświadczeniu wielotenich
użytkowników Linuksów. Prawdopodobnie nie chodziło wcale o
defragmentację dysku.
	Być może jednak Ubuntu byłoby dla Ciebie dobre, gdybyś zastosował się
do mojej wcześniejszej prośby. Po pierwsze, podając dokładny komunikat
błędu, jaki pokazuje Ci się na ekranie, przekazałbyś nam dużo
informacji, być może wystarczających do naprawienia błędu. Nie musisz
przepisywać komunikatu, możesz zrobić zdjęcie i gdzieś wystawić. Po
drugie, dokładniejsze informacje zawsze są mile widziane. Twoja prośba
brzmiała mniej więcej jak odpowiednik czegoś takiego u dentysty: "Mam
takie dziwne uczucie między lewą górną dziewiątką a jedenastką". Nie
tylko brzmi nieprawdopodobnie (choć mutacje są możliwe), do tego
niewiele informacji przekazuje o problemie.
	Sumując:
1. Jeśli masz problem i szukasz pomocy - skorzystaj z google.
Prawdopodobnie Tówj problem został już opisany i rozwiązany przez kogoś,
kto wczesniej na niego trafił.
2. Jeśli z jakichś powodów nie możesz skorzystać z google - zbierz
maksymalnie dużo informacji o problemie: dystrybucja, jej wersja,
aktualnie pracujące jądro, system plików, dokładny komunikat, który
dostajesz. Co tylko dasz radę.
3. Z takimi informacjami uderzaj do innych użytkowników.
4. Spróbuj uwierzyć doświadczonym użytkownikom, jeśli piszą Ci, że Twoja
diagnoza jest nieprawdopodobna. Bardzo możliwe, że mają rację.
5. Jeśli nie wykonasz żadnego z powyższych, nie dziw się, że nikt Ci nie
pomoże.
	Tak przy okazji, ja wykazałem chęć pomocy, ale jakoś zupełnie olałeś
moją prośbę o dodatkowe informacje

Pozdrawiam

Damian Wojsław