Paczka ubuntu-pl, Tom 23, Numer 21

Patryk Bonat patryk.bonat w gmail.com
Czw, 30 Lis 2006, 13:37:15 GMT

> Czy ktoś z Was posiada może tę kartę tv (dokładnie ten model) i mógłby udzielić porad?
> Zrobiłem świeżą instalację Ubuntu-6.10 i niby jest dobrze - wykryło ją
> Problem 1: obraz jest zaśnieżony - używam tvtime.
Musisz popracować nad ustawieniami wyjścia w tvtime zwłaszcza jeśli
idzie o kolory, nasycenie etc. Jeśli mowa o śnieżeniu to może to być
efekt ustawień obrazu (przeplot, ostrość,..). Zwróć również uwagę na
standardy w których odbierasz obraz i dźwięk.

> Problem 2: pilota nie wykryło.
Również mi się nie udało, ale będę próbował :)

> Pod windows xp działa idealnie - czysty obraz, pilot też ok...
Zgadza się jest prościej, ale trzeba zwrócić uwagę że standardowy
program od WinFastów pod WinXP ma dużo mniejsze możliwości niż tvtime
(czasem zastanawiam się po co :)

> Mam też drugą opcję - kartę mogę wymienić na inną :)
Przypuszczam że to nie wiele da, jeżeli komp ci wykrył kartę TV to nie
ma sensu jej wymieniać zwłaszcza jeżeli ta druga jest tego samego
producenta lub ma ten san chip. Problem leży w wyborze programu
odtwarzającego telewizję i/lub jego konfiguracji.

> Chodziłoby mi o bezproblemową instalację i żeby pilot działał.
To jest do zrobienia, jak napisałem będę próbował :)

Swoją drogą jest w Ubuntu progamik który się nazywa zapping
(television viewer for the GNOME environment) i się przepięknie wywala
przy starcie - Może ktoś ma na niego metodę? Przypuszczam że jest
prostszy i bardziej intuicyjny niż tvtime.

Na liście pakietów mamy tylko te dwa wyżej wymienione ale znalazłem
też GnomeTV (http://gnometv.sourceforge.net/) ale go jeszcze nie
testowałem. Reasumując moim zdaniem jak nie chcesz dalej walczyć z
tvtime to proponuję poszukać jakiegoś innego softu może pod KDE coś
fajnego maja do telewizji ?

--
Patryk
::Imagination is more important than knowledge.::