Odebrałem sobie prawa do sudo

Piotr Szymczak 503559709 w wp.pl
Czw, 16 Lis 2006, 15:48:07 GMT

Witam
panowie jest problem przeogromnie wielki ... próbowałem pomocy na kanale
ubuntu a;e jakoś nikt sie nie palił z pomocą...

w czym problem:
czytałem art na http://jakilinux.org/aplikacje/sztuczki-z-ssh/ o ssh,
wszystko szło ładnie ale podkusiło mnie by sobie montować katalog z
serwera i tu zaczęły sie problemy

zrobiłem zgodnie z tą instrukcją

apt-get install sshfs jako sudo
potem
usermod -G fuse piotr ale ze tak normalnie nie chciało iść więc zrobiłem
jako sudo

potem zająłem sie jeszcze czymś innym i zapomniałem zrobić
# modprobe fuse - tego polecenia -

kiedy powróciłem by dokończyć to co wcześniej rozgrzebałem, wcześniej
chcąc zainstalować jeszcze raz tomboya(ostatnio mi sie strasznie
wykrzaczył) i wpisuje sudo apt-get install tomboy a tu dostaje
"piotr is not in the sudoers file.  This incident will be reported."

Więc w panice chce usunąć grupę fuse myśląc ze może to wróci moje prawa
sudo - za cholerę ...

więc teraz jestem w syt ze juz usunąłem grupę fuse, zacząłem mieszać coś
w grupie Users i nie mam praw do sudo.
Czy jest jakiś sposób by wrócić do stanu przed instalacja  fuse ?
Mam Ubuntu EE

Piotr Szymczak
mob.05003559709
GG:2569197